Sen skoldag, ridning i Svenljunga

Foto; Johannes Malm (Johannesmalm.com) min sponsor, fotograf, massör & vän. Tack för alla fina bilder och stöd. Du är bra du.
 
Hej!
Dagen har rullat på bra idag. Gick i skolan till 16.00. Tycker det är hemskt att gå så länge i skolan. Man går miste om så mycket av dagen. När jag kom hem bytte jag om snabbt och gick sedan ut för att göra iordning Deedee inför ett ridpass i ridhuset. Mamma och jag åkte till Svenljungas ridhus idag. Det är ridlektioner i Länghems ridhus från halv 6 på Onsdagar och meningen var ju att jag skulle vara med på en av ridlektionerna idag men det var hoppning, så tråkigt :( Så istället red vi i Svenljunga. Jag har bara ridit i Länghem tidigare men sen jag började träna för Ingrid Marklund så har jag ridit mer i Svenljunga också. Har även blivit medlem där och skaffat ridhuskort. Ovärt egentligen men det är skönt de dagar då ridhuset i Länghem är bokat.
 
Ridningen idag gick bra. Hon hostade dock en del idag. Nu när våren och pollen börja komma så blir hostan och bronkiten värre. Det är så tråkigt. Hon orkar mindre och man får ta fler pauser. Men hon gjorde sitt bästa ändå. Hon är så fin min lilla häst, gör alltid sitt bästa även fast hon kanske ibland inte mår hundra. Vi red inte så länge eftersom det var kvavt och dammigt där inne. Det är inte de bästa för en häst med dåliga luftvägar. Men vi tränade en del förvänd galopp, och det går såå bra just nu med det. Innan har hon varit så svag i den förvända men de senaste har hon gjort det felfritt. Är så glad öer det då vi har haft så svårt med det. 
 
Imorgon ska hon faktiskt få vila, hon va ju lite trött idag så kan vara skönt för henne med en vilodag. Jag ska till Kinna och fixa fransarna, sedan tävlingssektionsmöte. Skojigt. Vi hörs imorgon hörrni. Kram.