Bloggvila?

Hej på er,,
 
Får börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat på ett tag. Har haft massa annat i tankarna.. Både jobb, ridning och helt sjkt mycket skolarbete. Blir stressad bara jag tänker på skolan. Vi har fått stora uppgifter i nästan varenda ämne. När jag vaknande i fredags hade jag jätteont i halsen så blev inge skola utan bara ett snabbt tandläkarbesök. Jobbade hela helgen, i söndags mådde jag verkligen dåligt men lyckades ändå ta mig igenom hela mitt jobbpas på 12 timmar. 
 
Var hemma från skolan igår och red ChaCha en stund på ängen, hon var pigg men fin. Galopperar mest för tillfället, använder mest traven till framjogging + avtravning. Gör mycket övergångar för att få henne lyhörd och ordentligt på bakbenen, har verkligen gjort susen. Dock så gör hon små "hopp" in i galoppen och blir hon för taggad så är dessa hopp inte särskilt trevliga. Var nära på att flyga av igår när hon drog iväg i en bockserie efter en fattning. Överskottsenergi? ja till tusen. 
 
Även idag var jag hemma från skolan, fick dessutom sjukskriva mig från jobbet då jag egentligen skulle jobbat kvällen. Är väldigt snorig och hostig. Chacha fick gå ett kort men intensivt pass i paddocken. Galet så fin hon blivit i galoppen ändå, även traven är fin. Skritten är dock, enligt chacha, riktigt överskattat. Helst taktar och trippar hon samtidigt som hon rycker tyglarna ur händerna. Men så fort hon får trava eller galoppera så lugnar hon sig och fokuserar på arbetet. Lägger inte så mycket tid på den samlade skritten utan tror det är lite unghästfasoner och att hon är mest uttråkad.