Första promenaden i skogen

Man märker verkligen att våren och sommaren börjar komma fram nu. Det är både varmt och soligt ute och allt känns underbart. Idag är det Onsdag och långhelgen har börjat. Jag är faktiskt ledig enda fram till Måndag. Känns superskönt. 
 
Mamma har ridit Deedee idag eftersom jag slutade kl 16.00. Mamma hämtade mig i skolan och vi åkte direkt till Tage. Han fick gå in själv idag och han skötte sig exemplariskt. Fina hästen. Jag och mamma tog med honom ut på en promenad. Jag och mamma gick jämte bara. Vi mötte gräsklippare, bilar och traktorer och han var så duktig. Kollade lite bara, och gick sedan vidare. Han tyckte det var jätteroligt att komma ut, det är inte allt för ofta han gör det. Har tänkt mig att i allafall rida honom ute i skogen 1-2 gånger i veckan. 
 
Imorgon jobbar jag 12-19. Jag ska mocka och fixa på morgonen, rida Deedee i ridhuset och Tage får faktiskt vila. Det är han värd. Deedee och jag ska rida igenom LA:P1. Ska bli roligt. Red henne häromdagen i paddocken. Gick faktiskt inte speciellt bra.. Men jag hoppas vi är på bättre humör imorgon.