update - hur läget är

Idag vankas hoppträning för Emelie von Essen. Har hört massa positivt om henne så ska bli spännande att testa. Det är verkligen svårt det här med att hitta en passande tränare! Vill gärna träna för någon som är noggran och inte rädd för att säga vad som tycker. Många hopptränare tycker jag kan vara lite, "hoppa denna linjen" "bra" "nästa". Jag betalar inte dyra pengar för att det är endast roligt att hoppa, utan för att jag vill bli bättre och lära mig mer. Testar därför runt bland lite olika tränare för att se vem som passar just mig och ChaCha bäst. 
 
Den senaste veckan har hon gått endast lösgörande, lägre form för att arbeta och komma upp ordentligt med ryggen. Hon är så rolig att rida just nu, galet. Galoppen orkar hon inte riktigt hålla så kort i den låga formen så får bli kortare stäckor samlat och sedan galoppera på lite. Har inte hoppat henne sedan pay & jumpen utan har bara velat att hon ska vara lugn, avslappnad och lyhörd på marken.
 
Har bestämt mig för att inte anmäla till falsterbo-kvalet. Dels för att tävlingen blev full på mindre än en dag och dessutom så har hon inte känts helt hundra på de senaste hoppträningarna. Målet är 1 m lokalt detta året, alltså i fas för en 4-åring. Det har vi inte bråttom med, vi har hela hösten på oss. Det vore också roligt att komma ut på någon lokal dressyrtävling senare i år, kanske typ LC:1. Vi får se vart allt leds till slut helt enkelt, ingen brådska somsagt. 
 
Ca 2,5 månad sen. Då rev hon i stort sett varje hinder. Inget som bekom henne! ;)