Dressyrtävling i Vartofta resultat

Hej på er.
 
Idag har jag tävlat i Vartofta, mitt absoluta favoritställe att tävla på. Alltid bra arrangerat och det är så fint där. Det var dock en riktigt stor tävling. Det var en regional och nationell tävling vilket gjorde att konkurransen var betydligt störrre än vad jag och Deedee är vana vid. Jag bestämde mig därför för att starta LB och LA. 
 
Första klassen som var en LB gick helt okej bra. Galoppen har ju gått kanon nu några dagar och det gjorde det verkligen inne på banan också. Något som inte gick så bra var traven faktiskt. Hon var väldigt slö och hade ingen framåtbjudning alls. Det känns så jobbigt eftersom det aldrig kan bli helt bra. Är det inte galoppen så är det traven haha. Men jag är supernöjd med den klassen ändå. Att hon inte bröt av alls i galoppen var som en ren vinst för mig. Jag fick ingen placering men fick ca 67 %. 
 
Andra klassen var hon ännu tröttare, jag red fram alldeles för länge och det gjorde att hon blev alldeles för trött. Traven var lika dålig här och galoppen var bra, absolut bättre än de varit de andra gångerna men lite slö den också. I denna klassen var det sjukt hård konkurenns vilket gjorde att jag endast red för mig och min egen skull. Det gjorde att jag presterade mycket bättre än vad jag annars gör när jag rider med press att jag "måste" vinna. Men det räckte såklart inte till en placering på grund av så många fina ekipage. Men jag är absolut inte ledsen över det. Jag fick ca 66 % i denna klassen vilket egentligen är procent jag är inte nöjd med men på något konstigt vis så är jag fruktansvärt nöjd ändå. 
 
Jag kan inte säga att jag red fläckfritt idag och Deedee gick inte perfekt men jag är så glad och nöjd över hur bra galoppen gick idag. Vilken skillnad det har bliit sen jag började rida för Ingrid. Nu är det bara att träna vidare och tagga upp inför nästa helg då vi ska tävla i Grästorp. Så roligt!
 
Träffade även mina fina vänner Matilda, Johanna och Emma idag på tävling, det var så kul. Grattis Emma till två tredje placeringar och grattis Johanna och Matilda till fina ritter, ni är grymma!
 
Tog inga bilder alls idag, skäms. Skulle lånat Linneas kamera men vi glömde och dagen bara flöt på. Förlåt. Lovar desto mer bilder nästa helg. Pappa filmade så ska greja med dom imorgon så jag kan lägga upp de här. Nu har jag precis ätit thai mat och ska skriva lite på mitt svenska tal. Imorgon är det dressyrtävling i Gislaved, men denna gången åker jag med som hästskötare till bästa Jennifer. Ska bli otroligt kul.
 
3 bilder från div 2 2014 i Nygård. Matilda Sjöberg från Bollebyd (?) tog dessa bilder på oss då och jag tror hon tog någon bild på oss även idag. Om jag får någon eller några bild/er från henne så lovar jag att lägga upp de här.
 
På denna tävling där dessa bilder togs hade hon en otrolig trav men fruktansvärd galopp. Hon bröt av så många gånger att jag skrattade mig igenom hela programmet. Dock så kom vi precis utanför placering pågrund av våran fina trav. Så det är alltid något som är bra och något som är dåligt, en dag kanske det släpper och vi gör en fin ritt.