Hoppträning

Hej på er,
 
Kom precis hem efter hoppträning och ska snart äta. Vi tränade för Maria Blixt i Kinnrumma.
C var jättesnäll att lasta och åka med, även fixa iordning när vi väl var där. Hon skötte allt jättebra, hon tar verkligen allt med ro den lilla hästen. 
 
Hon hoppade inte så himla bra idag utan drog med sig en hel del bommar och jag saknade lite go-känsla i henne. Men jag kan ändå känna mig nöjd med massor av saker. Bland annat så tittar hon inte på något, varken hål i väggar eller hinder. Alltså är hon helt ridbar oavsett vad som än kan vara läskigt och skulle aldrig få för sig att stanna på ett hinder. 
 
Vi red en ganska svår övning där man hoppar klockan fast hela tiden vänder åt samma håll. vilket blir ganska snävt i ett 20 meter brett ridhus på en vinglig unghäst som inte har så bra styrka. Men hon skötte det ändå bra utifrån förutsättningarna. Vi red också några linjer där hon gick ganska bra.
 
Överlag så är jag jättenöjd med C, mindre nöjd med mig själv. Det känns ändå som att med rätt träning så kommer hon blir superfin. Dock så måste jag bli bättre på att träna rätt. Så lätt sagt men så svårt gjort!
 
Har tyvärr varken bilder eller filmer från träningen!