Långritt i solskenet + photoshoot

 
Vilken underbar start på helgen jag haft. Igår fredag åkte jag direkt hem efter skolan. Mamma hade redan ridit Deedee tidigare på dagen så jag gick ut och sprang en runda istället. Klockan var nästan halv 8 när jag kom hem och då var det fortfarande ljust, så härligt! Irina och Linnea kom till mig senare på kvällen. Vi lagade tacos och hade det supermysigt.
 
Idag gick jag upp tidigt för att släppa ut hästarna och ge dom frukost. Mamma och pappa är i Stockholm i helgen så jag, min moster och syster ansvarar för hästarna själva. Efter jag mockat hela stallet tillsammans med Susanne gick jag in och la mig igen. Vaknade sedan inte innan kl halv 11.
 
Vi hade som plan att Irina skulle fota mig och Linnea när vi red idag, så så fick det bli. Linnea och Irina åkte hem vid halv 12 och jag tog in Deedee för att göra iordning henne och för att sedan möta dom igen vid ängen vid 2. Det är ganska långt för mig att rida till ängen och jag måste dessutom rida över en ganska starkt trafikerad väg. Jag hade heller aldrig gjort det tidigare med Deedee så visste inte hur hon skulle reagera med alla bilar. Men vägen till ängen gick otroligt bra faktiskt. Vi skrittade mest men även lite trav och galopp. Väl framme vid ängen så red vi där ett tag tills vi sedan gick till sjön där vi skulle fota. Det blev helt okej bilder tycker jag. Irina gjorde ett superjobb men solen gick ner och upp hela tiden vilket gjorde att bilderna fick ett dåligt ljus. Men det blev några bra och jag tänkte att jag slänger upp några av bilderna här ovanför. Har massa mer, men de kommer i ett annat inlägg. 
 
Vägen hem från ängen gick ännu bättre. Hon var betydligt piggare än på vägen dit och det gick i en rasande fart. Roligt. Det jobbiga med henne är att desto piggare hon blir, desto tittigare blir hon. Att rida på långa tyglar är uteslutet, haha.
 
Jag var hemma igen vid 4 och hjälpte sedan min syster i paddocken med hennes unghäst Yolista. Skulle ridit Mistral och gjort något med Felicity men hade behövt lite mer tid och ork för det. Jag har som plan att göra det imorgon istället.
 
Nu har jag och Linnea precis ätit lite middag och ska kolla lite på datorerna innan vi sover. Godnatt på er.
 
Vad tycker ni om bilderna?