Solig dag och superbra ridpass

 
Vad solig och fin dag vi haft idag. Kändes som riktig sommar. Efter skolan åkte jag och mamma ner med Deedee till ridhuset och red ett sååå bra dressyr pass. Jag önskar verkligen att hon kunde vara såhär varje dag. Hon var pigg, arbetsvillig och jättemjuk i munnen. Jag tränade mycket på den förvända galoppen som vanligtvis är svår för henne men idag var den precis lika bra som den vanliga galoppen. Åh jag hade kunnat rida förevigt men det var ganska kvavt inne i ridhuset så red bara i ca 30 min. Men är så nöjd, åkte hem med ett leende på läpparna.
 
Väl hemma tog jag Mistral och red ut på henne tillsammans med Mamma som ledde Felicity och min syster som red hennes unghäst Yolista. Mistral var jättepigg och glad. Vi skrittade bara men det var härligt att sitta på hennes rygg. Det har inte hänt allt för ofta de senaste. Felicity skötte sig dock lite sådär. Yolista råkade gå nära hennes rumpa och då började hon sparka. Hon har aldrig gjort något sånt innan så vet inte varför hon börjat göra så nu. Hon träffade Johannas smalben. Hon bröt ingenting men det började blöda ordenligt. Usch. Felicity var allmänt jobbig hela rundan. Tyvärr. Hon har för mycket energi som hon måste bli av med haha.
 
Imorgon ska jag till Borås med min vän Jennifer. Vi ska in på Resia en snabbis och sen kanske luncha lite då jag slutar tidigt. Mamma rider Deedee imorgon och longerar även Flisan. Mistral får vila. Efter Borås åker jag till min pojkvän och sover där. Jag ska försöka blogga så mycket jag kan imorgon ändå även fast jag inte kommer rida något.
 
Kram och godnatt.