Söndagsmys

Hej på er.
 
Usch vad helgen har gått fort. Redan söndag och imorgon börjar ännu en ny vecka. 
Imorse vaknade jag halv 7 och släppte ut hästarna. Deedee fick dock stå inne eftersom hon har haft fång och när det är frost och gräset växer är det större chans att hästen får tillbaka fången. Därför fick hon stå inne till halv 11 då frosten hade försvunnit.
 
Efter vi ätit en lång frukost gick vi ut och tog in hästarna och gjorde iordning de för ett pass i paddocken. Jag håller på att testa lite nya sadelgjordar på Deedee då vi har lite problem med att hitta en bra. Hon har gått ner lite i vikt sen jag började rida och tävla henne. Vi behöver därför en kortare men vill inte ha en med resår då sadeln snurrar runt ännu mer då. Så vi testar lite olika just nu och försöker hitta den rätta. Idag testade vi en som vi köpte på hööks häromdagen. En vanlig, ganska ful men i strl 40 och utan resår. Denna var dock lite för kort och snurrade ännu mer än vad de andra har gjort. Katastrof. Därför var det jättesvårt att sitta ner i traven och galoppen idag och rida ett ordentligt dressyrpass. Så jag var väl inte helt nöjd men jag vet ju vad felet beror på och då känns det lite bättre. Red inte så länge då det inte känns så bra att rida när sadeln hamnar på sne hela tiden. Vi skrittade av hästarna till dammen där vi dessutom tog lite fina bilder. Det är så fint där på våren. Det kommer massa fina djur dit varje år vid denna tiden. Ankor, svanar och andra djur. Så mysigt.
 
Skulle longerat Felicity idag men jag och mamma ska iväg till Borås för att kolla på bio om en stund så hinner inte det idag heller, tråkigt. Mamma har lovat att göra något med henne imorgon. Kan vara skönt för henne med lite vila också då hon inte är så gammal.
 
Ska somsagt strax åka så jag återkommer med ett inlägg senare. Kram.