Tävling i Gislaved och provridning

Hej.
Nu äntligen har jag tid att skriva om min Söndag. Jag fick faktiskt sova ut på morgonen vilket var otroligt skönt. Jag hann med att äta en lång frukost och åkte sedan till Svenljunga och åkte därefter tillsammans med Jennifer och hennes familj till Gislaved på ponny dressyr tävling. Vi hade ingen tur med vädret så det regnade och blåste hela dagen. Vi var framme tidigt vilket var skönt då det var Jennifers första tävling tillsammans med Galant. Första klassen gick bra för henne tycker jag. Kanske inte rätt program riktigt för hennes ponny då hennes ponny hela tiden behöver något att göra för att inte bli för "slö". Men helt okej procent och slutade på en femte plats. Andra klassen, LA:1 gick desto bättre. Hon red såå bra och hästen gick så fint, blev tillochmed tårögd efteråt. Världens charmigaste ekipage. Hon red då på 71,711 % och blev delad 2a. Det var en otroligt rolig tävlingsdag även fast vädret svek oss lite. Så duktiga.
 
Efter tävlingen åkte jag, mamma och min moster till Billdal för att provrida en ny häst till mig. Spännande. Jag har alltid haft i tankarna att köpa halvblod. Men eftersom jag ska bekosta en stor del av hästen själv + att jag är väldigt kräsen så åkte jag och kollade på en welsh cob. Jag älskar ju cobbarna så det kändes super. Dock så blev vi otroligt sena och hästen hade redan blivit framriden i 1 timme. Så när jag hoppade upp var han väldigt trött och det var svårt att få till bra ridning. Men han är bara 5 år och blivit riden i 10 månader. Jag är inte heller så van att rida unghäst så det var en utmaning för mig. Jag ska tillbaka nästa tisdag för att rida honom igen så får jag se då. Men han verkar väldigt intressant. Tänker inte lägga upp en bild på honom då jag inte vet säkert ännu att han kommer bli min men nästa tisdag kan jag berätta mer info och bilder på honom beroende på vad jag bestämmer mig för. 
 
Så min söndag blev bra, men väldigt sen. Så var riktigt trött när jag vaknade på måndagmorgon. Men otroligt värt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elin

Kul med tävlingar! :)

Svar: Ja verkligen, det är verkligen så kul :D tävlar du också?
gullcarlsson.blogg.se