Tävlingsresultat Grästorp 24/4

Hej på er.
 
Vilken lång och tråkig dag det varit. Har inte alls varit någon kul dag. Måndag och tråkiga lektioner. Hade även en extra lektion efter skolan vilket resulterade i att jag var hemma vid 16.00 idag. Nu i eftermiddag har jag pluggat, kollat serier, badat i spaet och ätit mat. Mamma har skrittat Deedee och vi har haft spekulant på Felicity.
 
Igår var jag och tävlade i Grästorp med finaste.Jennifer Westerholm följde med vilket var roligt. Jag var med henne förra helgen och hon var med mig denna. Vi åkte ca halv 10 hemifrån. Väldigt sent jämfört med vad vi brukar åka. Det tog ca 2 timmar till Grästorp och när vi kom fram var det väldigt växlande väder och kallt. Det snöade tillochmed på vägen dit. Jag startade inte innan 13.45 och red fram i ca 40 minuter + skritt. Det kändes ganska lagom faktiskt. Tyckte att framridningen blev alldeles för lång förra helgen men denna gången var det perfekt. När jag red i collecting ring var det fint väder så jag trodde verkligen att det skulle hålla i sig. Men när jag gick in på banan och fick startsignal så började det hagla och blåsa massor. Så typiskt. Deedee som verkligen hatar regn/snö/hagel. Jag var jättenära på att utgå när jag märkte att det började hagla för jag vet hur mycket hon ogillar det. Men jag fortsatte, vilket var tur. Hon var så fin, traven var riktigt bra och jag tyckte att jag själv red bra. Hon la huvudet på sne ett fåtal gånger men i det stora hela så gjorde det ingenting. Fick 73,036 % i den klassen och det var även min sista LB någonsin på henne. Jag vann även denna klassen, blev alltså 1 av 16 starter, så glad.
 
Andra klassen gick katastrof :( På framridning och collecting ring var hon hyfsat pigg och jag trodde att det skulle hålla i sig även inne på banan men jag hade fel. Så fort vi kom in på banna dog hon. Oavsett hur mycket skänkel jag hade och hur mycket jag försökte så gick hon inte framåt. Hon behöver energin i LA klassen för att orka galoppen. Eftersom hon inte hade energin så bröt hon av i galoppen och gjorde kassa skänkelvikningar. Så tråkigt. Jag var inte alls glad efter klassen men det försvann ganska snabbt. Vi har många LA klasser framför oss. 62 % vilket var ett av de sämsta resultaten vi fått i LA någonsin, ajdå :(
 
Min fina vän Johanna blev däremot 2a i LA, grattis <3
 
Jennifer fotade mig och Deedee hela dagen men hon har inte hunnit skicka de än, när hon gjort det så lovar jag att lägga upp de här. 
Kram