terräng & kort om senaste tiden

Hej på er,
 
Idag blev det en ridtur ut till ängen där jag och Chacci hoppade lite ihop med Sara och Sofia. Dom hade tagit fram några av terräng-hindren som legat åt sidan över vintern. Bland annat så hoppade vi en liten ladugård byggd av trä, som var vääldigt läskig enligt Chacci..!
 
Efter hoppningen mötte vi upp Josephine och Deedee för att fota några nya bilder att ha här på bloggen. Vår gamla header passade inte längre nu när vi båda har nya hästar. Skriv gärna en rad om vad ni tycker om vår nya design!
 
Chacci har skött sig superbra hela dagen, som vanligt. Hon är verkligen så snäll och lätt på alla sätt och vis, trots att hon bara är fyra år. Däremot så har hon fått så himla mycket bättre kondition dom senaste veckorna och från att ha varit en jäättelugn häst som man fick driva framåt i varje steg har hon blivit superpigg och känslig. Föredrar den typen av hästar, så jag är bara glad över att hon visar sån livsgläde!
 
Hon har varit lite tjafsig i munnen de senaste så i slutet av förr-förra veckan kollade vår veterinär en snabb titt i hennes mun och konstaterade att hon har en vargtand som måste tas bort, detta ska göras nu på torsdag. Men på grund av tanden, som satt ganska illa till har jag endast ridit henne med hackamore det senaste. Första passet förstod hon inte alls vad jag ville så jag valde att inte rida henne något mer på banan utan bara rida ut. Dels för att hon behövde motionera men också så kunde hon vänja sig vid hacket utan att jag behövde ställa och dra en massa. Först nu för några dagar sen kände jag att hon slutade lägga sig i handen utan var lätt och ställbar, skönt. Kunde därför rida i paddocken igår och trots riktigt busväder kändes hon dunderfin! Hon har verkligen fått en helt underbar galopp med sin nya energi. Hoppade även ett par språng över vattenmatta för första gången, ingen som helst tvekan. Bådar gott inför kommande utmaningar!