Trim

 
Tack så himla mycket för bilderna Petra! Ni hittar hennes blogg här: http://josefssonpetra.blogg.se/ 
 
Andra ridpasset med bett.. Gårdagen vill jag inte ens prata om. Red ut och hon var k-a-t-a-s-t-r-o-f.. eller ja, åtminstone galoppen. traven var helt ok, men långt ifrån bra. Hon ryckte tyglarna ur händerna, var alldeless för känslig och för pigg. 
 
Men.. idag tog vi nya tag med ett nytt bett och hon leverade ett superfint pass. eller, super med tanke på hur hon gått de senaste dagarna åtminstone. Hon började passet med att slänga med huvudet innan jag ens hann ta i tyglarna men räckte med att erbjuda henne ett stöd så tog hon det och var mycket finare i munnen. Hon är fortfarande inte riktigt där jag vill ha henne men ska testa runt på lite olika bett. Huvudsaken är att hon är ridbar, och som det var igår, nä inte så värst. Idag var hon dessutom inte lika känslig för skänkeln utan det gick att rida henne fram till handen och inte sitta som på en tickande bomb. Tror det är viktigt att hon får aktiveras varje dag, annars kryper det i benen på henne...
 
Jag tränar henne som jag sagt en hel del övergångar för att hon ska trampa under sig bättre och få bättre hoppteknik. Stundvis är hon riktigt fin i galoppen. Det viktigaste är att hon inte går på bogarna och inte är för mycket bakom hand. Vill försöka ha henne rund och uppåt, den känslan de flesta eftersträvar såklart. 
 
Överlag så är jag jättenöjd över Chacci idag men när jag kollar på bilderna får jag ångest över hur kasst jag rider. Sitter som en säck potatis på denna underbara och fina häst. usch! Måste försöka boka in en dressyrträning nästa vecka. Jag har dessutom börjat äta lite nyttigare en period nu, skulle ni tycka att det var intressant att läsa lite nyttiga recept och sånt? Kommentera gärna förslag på vad jag kan skriva om. Kramis