Ingrid Marklund träning 23/2

 
 
 
 
 
Tränade för Ingrid Markund i tisdags. Jag och mamma har bestämt oss för att rida för henne varannan vecka nu. Hon har gått väldigt dåligt de två senaste träningarna för henne. Hon trivs inte att gå i det ridhuset. Svenljunga har ett ridhus med mycket att titta på. Dörren är läskig, det som händer utanför och läktaren är värst. De två första gångerna var hon riktigt dum att rida där inne. På grund av det har vi inte riktigt kunna rida träningen på bästa sätt. I tisdags däremot skötte hon sig exemplariskt. Till en början var hon lite pigg och löjlig men efter ett tag när både hon och jag kom och tänka på annat så lugnande hon ner sig och vi kunde koncentrera oss på vad Ingrid ville att vi skulle göra. 
 
Själva träningen gick så bra. Vi fick träna på att stärka galoppen med öppnor och skänkelvikningar. Det känns som att det är sånna här träningar som ger någonting. När jag är glad och hästen är glad och när vi tillsammans kan komma överrens och göra ett bra arbete. Ingrid är väldigt pedagogisk och hon berättar så att jag förstår. Deedee blev väldigt trött i slutet vilket var förståeligt. I slutet kunde vi galoppera på halvlånga tyglar och hon gick ändå kvar i en lugn och härlig galopp. Åh vad lycklig jag var efter den träningen. Fina hästen.
 
Igår (onsdags) så skrittade mamma henne i skogen. Hon var väldigt trött så idag så får hon vila. Imorgon däremot ska vi rida lite i ridhuset efter Inga-may träningarna. Ser fram emot det!!