Debuterat LA:P1

Hej på er.
 
Jag har haft en otroligt fin tävlingsdag idag. Ett stort minus för vädret självklart men det var något man knappast märkte av. Vi åkte vid 7 hemifrån och jag var så otroligt nervös hela resan. När vi kom fram fick jag dessutom reda på att man inte fick starta inifrån banan utan var tvungen att galoppera in direkt. Jag och Deedee har aldrig gjort det innan så det gjorde mig extra nervös.
 
Jag startade min LA:P1 10.23 och vi tog ut henne ganska sent då jag inte vill rida fram henne för länge eftersom hon lätt blir uttråkad. Hon kändes sådär på framridningen. Lite tjafsig i munnen och lite lätt stel. Nu i efterhand kanske jag hade valt att rida fram lite till. Inne på banan var hon lite tittig. Vi var själva i hela ridhuset (brukar alltid vara en collecting ring) så hon blev lite nervös pågrund av det och även det att vi fick rida runt banan och sedan in när vi skulle börja programmet. Men inridningen gjorde hon utan tvekan, skönt haha. Men sedan gick själva programmet inte speciellt bra. Skolorna var nog de som var sämst. Både öppnorna och slutorna gick dåligt eftersom hon inte hade någon framåtbjudning och jag var otroligt spänd. Galoppen gick till en början ganska dåligt men de blev bättre till andra serpentinbågarna då jag satte mig ner och red bättre. 
 
Det var dessutom coolt att rida inne i de stora ridhuset då det var en mäktig känsla. SM för ponny har gått där innan och SM är och har alltid varit en dröm. Kändes ett tag som att det var SM man red, haha.
 
Jag hade som mål att nå upp till 55 % men det var en sjukt snål domare. Jag slutade på 52 %. Jag var missnöjd till en början men insåg sedan att de endast var 3 ryttare i hela klassen som red på över 60 %. Jag var nöjd över vår debut ändå. Jag var så nervös före så det var skönt när de var gjort.
 
Andra klassen, LA:1 gick strålande. Traven var oerhört bra och jag satt och log hela programmet. Första galoppen var urkass dock. Jag red inte alls bra där men skärpte mig till andra galoppen och blev nöjd med det ändå. Tycker själv att jag fick snåla poäng där också men fick 66 % och slutade på en tredje plats så är otroligt nöjd. Jennifer som jag tävlar i samma lag som nästa helg blev andraplacerad i samma klass. Grattis bästa du. 
 
Matilda som också tävlar i vårt lag blev 6a av 20 startande i FEI lagtävlansprogram. Duktiga och bästa du, grattis.
 
Jag är så nöjd över dagen. Nu längtar jag massor till nästa helg då laget ska till Trollhättan för första omgången av div 1. Är så taggad.
 
FIlm kommer snart upp från LA:1, inte bestämt mig än om jag ska lägga upp P1an..