Duktiga hästar

Idag var mina hästar 2 stjärnor. Red båda två i ridhuset och båda var lika duktiga. Började med Deedee. Red igenom programmen som ska ridas på Söndag. Inte galopperat henne sen i Söndags men hon var så fin ändå. Mjuk och väldigt följsam. Trodde ridhuset skulle vara jättedammigt men det var vattnat så det var superbra där inne. Deedee hostade bara en gång vilket är bra för att vara henne. 
 
Tage var lika duktig. Red honom runt fyrkantspåret bara för att få honom att vara rak. Han har lätt för att böja sig innåt vilket inte är så bra. Ingrid har därför sagt att jag ska försöka rida på raka spår och ställa honom utåt eller rida honom så rakt som möjligt. Gick superbra. Började med att longera honom innan jag satt upp, var onödigt. Han har vilat flera dagar men var ändå lugn som en filbunke. Det är min kille det <3 
 
Tage fick nya skor imorse, han var lite fjantig då och då men Kenneth, vår hovslagaren tyckte om honom jättemycket. Roligt!!
 
Anmält mig till div 2 i höst, får se hur det går. Går ju att avanmäla om det skulle skita sig. Imorgon träning för Ingrid med Deedee och dressyr på gräset beroende på väder med Tage. Så roligt med hästarna nu. Tycker om dom så mycket...
 
Dressyrtävling i Gränna förra året. Grankärrs ridklubb, så otroligt fin anläggning. Längtar till helgen.