Film från dagens träning på gräset.

 
Jag tränade Tage för Ingrid idag på gräset, mamma filmade lite och jag lägger upp filmen här. Han är ju somsagt inte utbildad något och Ingrid har endast ägt honom i ett halvår. Just nu på träningarna och i vår allmäna ridning rider vi ganska enkla övningar. Det jag vill är att han ska kunnas rida i en stadig form och även balansera sig bättre. Jag rider honom även med gummisnodd då jag känner att det hjälper mig lite. 
 
Jag är jättenöjd med träningen idag och det känns som att det går bättre och bättre. Han är mycket piggare ute på gräset och vi får till en helt annan ridning där än i ridhuset. Jag satt och log hela ridpasset. Vilken underbar häst jag hittat. Är så lycklig. Ingrid var nöjd med oss också, vilket alltid är extra kul.
 
Mer om dagen osv imorgon, nu ska jag sova. Kram och godnatt.