Första ridpasset

Hej på er.
Förlåt för så dålig uppdatering, har fullt upp hela tiden och jobbade även igår 12.00-17.30. Efter jobbet igår åkte jag till Adam och sov där. Vid 11 imorse hämtade mamma mig och vi åkte hem och åt lunch. Efter lunchen kom min syster och vi gjorde iordning Deedee och Yolista för ett dressyrpass i paddocken. Jag skrittade och travade enbart Deedee idag eftersom hon gått i skogen 2 dagar nu och var lite stel. Men jag tyckte det kändes okej. Vår paddock är ganska djup nu vilket är jobbigt då det blir jobbigt för hästarna att ridas där. Men jag red henne endast i 30 minuter och i ett lugnt tempo så det kändes hyfsat ändå. Efter ridpasset tog jag in Mistral och stod och borstade henne ute i vårsolen lite. Hon fäller något otroligt mycket nu och hon tycker det är extra mysigt med ryktstenen. Gosan!
 
Kl 4 ungefär åkte jag till Elandro, "Tage" som vi valt att kalla honom. Har ingen aning varför men det var ett namn Ingrid kom på och jag tyckte det passade ganska bra. Jag mockade och fixade iordning i stallet tillsammans med mamma och Ingrid och tog sedan in honom för att testa sadlar. Jag testade Mistrals sadel och den låg okej men inte helt hundra. Jag har padden på nu men det är inte helt optimalt. Så fort jag kan ska jag ta dit en sadelmakare som kan kolla på en ny sadel till honom. Min kompis Alice kom dit en stund senare och kollade på honom också, jättekul då vi inte träffas så ofta längre. Gjorde sedan iordning honom för ett ridpass tillsammans med Ingrid i ridhuset. Började att longera honom då hade inte gått på ett tag men det var inga problem, han är så lugn och snäll. Är så skönt att ha hittat en trygg häst. Trots att han inte är utbildad eller speciellt gammal är han ändå tryggare ändå Deedee. Känns otroligt bra.
 
Ridpasset gick bra. Ibland blir det lite missförstånd. Jag har inte ridit unghäst eller storhäst så mycket innan och har därför inte så mycket erfarenhet av det. Men man märker tydligt när det blir rätt iallafall vilket jag tycker om. Ingrid hjälpte mig i slutet av ridpasset och det känns bra, hon känner hästen och kan hjälpa mig när det blir fel. Känns som att jag fått mer grepp om formen i traven nu. Jag rider honom med gummisnodd i nuläget, främst för att få honom att söka sig neråt. Funkar bra tycker jag.
 
Imorgon slutar jag kl 12.00 och ska enbart rida Tage. Mamma tar Deedee. Har US möte på kubben på kvällen också. Kram