Ingen sko

Tisdag vilket betyder kort skoldag, ,men idag hade jag ingen skola alls. Jag åkte tidigt till stallet själv och släppte ut Tage, Urban och Dumle till sina hagar. Mockade Tages box och fixade iordning lite i en ny hage som han ska gå i på lördag. Tvättade ur vattentunnan och gick runt staketet för att se om allt var helt osv. 
 
Åkte sedan hem och kollade på ett avsnitt av ex on the beach medans jag åt frukost. Åkte tillbaka vid 11 då egentligen hovis skulle komma men han fick förhinder så Tage får gå en dag extra utan sko, vilket betyder.. ingen ridning. Vi träffade iallafall Emma i stallet som har hand om kontrakten för inackoderingar och sånt. Vi tog över boxen Tage står i utav Ingrid och jag står nu som "hyregäst" för den boxen. Känns bra. Nu kan han stå där tills jag känner att jag vill flytta honom. Jag trivs där och jag trivs med att stå i samma stall som Ingrid. All hjälp jag får är så värdefull.
 
När jag kom hem igen åt jag lunch och sedan somnade jag en stund i soffan faktiskt. Varit sjukt trött några dagar nu och jag vet inte varför.. Mamma red Deedee iallafall och på kvällen åkte jag med Linnea på hoppträning i Gällstad. Dom var så fina. 
 
Kom hem för en timma sedan och ska nu sova. Imorgon ska båda hästarna ridas i ridhuset. Längtar.
 
Saknar att rida min fina Tage, inte gjort det på några dagar nu :(