Jobb och hästar

Hej på er. Det är nästan bara hästar och jobb i mitt liv nu. Jag har haft långledigt sen i Torsdags, vet inte om jag ska kalla det ledigt faktiskt. I Onsdags efter skolan gick jag och mamma en promenad med Tage i skogen. Han älskade det verkligen. Man märkte att det inte var något han brukar göra. Vi mötte en traktor, människor, gräsklippare och bilar och han brydde sig inte alls. Han gick dock med spetsade öron konstant och var otroligt positiv. Är så glad i denna hästen <3
 
I torsdags var jag somsagt ledig men började jobba på Hofsnäs kl 12.
Jag var i stallet hela morgonen och fixade massor. Putsade sadel och träns, mockade osv men Tage fick vila. Jobbade till 12 och sedan sov Linnea hos mig. I fredags var det bara häst på schemat hela dagen. Jag och Linnea gick upp halv 7 och åkte direkt till Tage i Svenljunga. Släppte ut alla hästar (Ingrids och Tage). Sedan åt vi frukost i stallet och efter någon timme tog vi in Tage igen och fixade iordning honom inför ett ridpass på gräset. Började rida med gummisnodden men tog sedan av den och han var fantastiskt fin. Känns verkligen som vi börjar göra framsteg och att vi hittat knapparna mer och mer. Känns så härligt. När vi kom hem fixade vi stallet här hemma och åkte sedan till Linnea och jag hjälpte henne att hoppa Chacha. Dom är så duktiga <3 På kvällen red vi på uteritt med Ungdomssektionen i ca 2 timmar. Jag började med att rida Hugo men slutade på Kalle. Ridskolehästarna blir så starka när de kommer ut i grupp ute i skogen. Därför är det svårt för vissa ridskoleryttare att hålla dom. Men det var mysigt och vi hade fantastiskt fint väder hela dagen.
 
Idag har jag jobbat 12-19 också. Red ett ridpass i ridhuset tidigt imorse vilket gick lite sämre än de andra dagarna. Men hade inte gummisnodden någonting då jag vill träna på att rida utan den. Det är lite ovant fortfarande så får ha förståelse. Han ställer sig gärna väldigt mycket inåt. Jag hävdar att det är hans trygga punkt och att han ofta söker sig inåt och neråt när det blir jobbigt och han tappar balans. Men det är bara att träna på det och det är en av de roliga delarna. Ska jobba 9-17 imorgon. Efter det ska jag rida Tage och sedan fixa iordning Mistral inför Måndagens flytt. Min vackra ponny <3