Long time no see

hej fina ni
förlåt för att uppdatering varit si sådär. Men har så otroligt mycket i skolan nu, slutar ju snart och går på sommarlov. Alla lärare lägger allt i slutet precis innan betygsättning och det suger. Annars rullar livet på. 
 
I tisdags red jag Tage för Ingrid. Det gick bra, men lite missförstånd då och då som vi ofta får. Jag blir lite hård i mina händer och han gillar inte alls det. Jag har inte riktigt hittat ett bra sätt att rida honom men jag antar att det kommer. Det är en stor omställning att byta från ponny till storhäst. Större än vad man kan tro. Men även fast det är jobbigt, vilket otrolig häst jag har. Älskar honom, med hela mitt hjärta. Min kärlek till honom växer för varje dag. 
 
Onsdagen bestod av skola och sedan hämta hem Mistral och Felicity. Hon som lånade dom, som skulle köpa Felicity var inte intresserad så vi åkte och hämtade dom. Har saknat Mistral så mycket och blev så glad av att se att hon var välmående och fin. Är så tacksam att de finns människor som tar hand om min ponny på bästa sätt, finaste ponnyn. 
 
I Torsdags hade jag matte nationella hela dagen, åkte sedan till Ullared, Gekås med Alice. Var där från 15.00-19.00 och var i stallet vid 20.00. Köpte inte superroliga saker, men köpte stallskydd, läderolja, småsaker till mig, schampoo&balsam och lite saker till rummet. Blandannat två "vaser" som jag lagt lite av mina rosetter i. Ska visa på bild sedan om ni inte förstår.
 
Igår, fredags red jag både Diddan och Tage efter skolan. Deedee har haft en lugn vecka efter flera tävlingshelger. Skönt. Men igår red vi ett normalt ridpass med mycket galopp. Som vanligt ganska svag i höger galopp efter vila. Vet inte riktigt hur jag ska rida för att träna upp det. Något tips? Tage gick fantastiskt bra. Ridit mycket på fyrkanten för att få honom rak de senaste, men igår red vi lite skänkelvikningar och mindre volter. Så fin. 
Måste dock ha en ny sadel nu. Ska låna hem 3 st sadlar i nästa vecka. 2 Antares och en childeric tror jag. Hoppas på att någon av dem ska passa.
 
Har varit på dop idag, lördag. Min brorsson döptes, han heter ny Elton Carl Thomas Gull. Det var jättemysigt men tog ca hela dagen. Så var tvungen att rida tidigt imorse. Kl 17 idag ska jag, Irina och Linnea åka in till Borås för mat och bio. Ska bli dundermys. Imorgon jobb 7.00-16.00. Efter jobbet ska jag rida båda stjärnorna. Älskar.
 
lite bilder från veckan som gått.
 
 
Anonym

Deedee skulle jag galoppträna i intervaller mkt i skogen. Då blir det automatiskt mer framåtbjudning i skogen och roligare för hästen. Och naturligare för hästen. Var noga med att galoppera i båda galopperna lika mkt. Öka och korta, sätt mer tryck osv kortare stunder för att göra hästen kvickare under tiden du intervall tränar. Galoppera kortare stunder och paus så lång tid hästen behöver. Sen klättra mkt i skritt i skogen. På banan skulle jag göra en del galoppfattningar ifrån sidvärtsrörelser, både från skritt och trav. Sen även galopp studs. Lycka till! :)

Svar: Åh tack så mycket för tipsen. Ska absolut testa :) tack och kram! 😃
gullcarlsson.blogg.se