Tävling i Trollhättan

Hej
Äntligen hemma efter en hyfsat kort tävlingsdag. Jag vaknade kl 4 imorse/natt. Fixade iordning de sista med Deedee innan jag åkte och tog ut Tage och Ingrids hästar. Vi åkte mot tävlingen kl halv 7. Hämtade Lotta hos henne innan vi rullade mot Trollhättan.
 
Var framme vid 9. Kollade runt lite, otroligt fin tävlingsplats. Ordning och reda och perfekt skyltat. Jag hade min första tid 10.26. Framridningen var inte alls bra. Det var fullt i paddocken, var kanske ca 10 hästar och alla red på varandra. Tycker det känns så otrevligt när alla bara rider rätt på. Ingen kollar upp eller tar hänsyn, tråkigt. Jag blev inte alls nöjd med min framridning. Hade behövt rida lite skolor och mer galopp men eftersom det var trångt och sjukt mycket insekter så blev det inte så. Blev även sen upp till collecting ring så missade min chans att rida där. Fick alltså rida rätt in och fick kanske enbart en halv minut att rida innan jag var tvungen att börja. 
 
Första klassen var i ett äldre ridhus men mycket hål, lagningar och andra saker i väggarna. Inget Deedee tycker om. Tycker ändå hon skötte det bra. Förutom det så gick den klassen så fruktansvärt dåligt. Hon hade ingen framåtbjudning och stod emot skänkeln i båda skänkelvikningarna. Galoppen var kaos och jag red så dåligt :( Utan tvekan min sämsta LA någonsin. Så tråkigt. Blev så besviken. Snål domare i denna klassen och 58 %, var dock inte värd  mer pga min extremt dåliga ridning.
 
Även fast allt kändes meningslöst efter första klassen så kunde jag ändå tagga om till nästa. Det var lagklassen, lagtävlan för ponnyallsvenskan. Ungefär samma svårighetsgrad som LA:1 men inga volter vilket är ett stort plus för Deedee eftersom hon har svårt för det. Fick rida i collecting ring denna gången men när jag red in på banan sa domaren att det var en annan före mig, alltså så fick jag rida ut igen och rida i collecting ring ytterligare 7 minuter och Deedee blev så uttråkad. 
 
När jag väl kom in på banan och fick början var traven okej. Stod emot lite i skänkelvikningarna fortfarande men annars bra. Galoppen i denna klassen var däremot mycket mycket bättre och jag kan inte vara annat än nöjd. Tappade stigbygeln i början av klassen och fick inte tillbaka den förenns andra skänkelvikningen. Haha. Men vi fick 67, nästan 68 % i denna klassen och jag måste vara nöjd med det. Inte vårt bästa men ändå bra. 
 
Länghems ridklubb har alltså tävlat första omgången av div 1 idag. Jag är så stolt över att vår lilla lilla klubb har fått ihop ett div 1 lag som kämpar så väl. Vi kanske inte vann denna omgången och vi kanske inte vinner nästa heller. Men jag är så glad över att vi verkligen hejar på varandra och stöttar varandra hela tiden. Det är inte alla ryttare som är vänliga tyvärr. Så jag är så glad över att få tävla i samma lag som två underbara människor. 
 
Matilda från mitt lag blev 2a och 6a i sina klasser idag, grattis bästa du.
 Johanna blev 2a i LA:1 idag, grattis underbara.
 
Ni är så grymt bra.
 
Jessica, Jennifers mamma fotade lite så det kommer upp bilder från idag när jag fått dom och även film.