Underbar träning i solskenet

Jag är så oerhört glad i mina hästar. 
 
Idag åkte jag till stalelt direkt efter skolan. Pratade med Ingrid, fixade stallet och kollade sedan på första träningen. Det var Tiina som tränade för Ingrid. Så duktiga. Gjorde sedan iordning Deedee inför sin träning. Träningen gick fantastiskt. Fick massa beröm för att hon var fin och vi övade på saker som vi verkligen behövde. Vi tränade på ökningar, förvänd galopp, skänkelvikningar och red igenom programmen inför Söndag. Gick så fruktansvärt bra. Solen sken och det var så roligt!
 
Svampade Deedee efter ridpasset och tog sedan ut Tage för att rida honom ett ridpass själv. Gjorde samma övningar som igår. Red mycket på fyrkanten för att hålla honom rak. Gick så bra. Känns som jag börjar få grepp på honom. Satt ner lite i traven idag, inte gjort det ännu då jag inte tycker han är tillräckligt stabil i formen än. Men idag satt jag ner ett varv och det kändes så bra. Min fina häst.. 
 
Monika som äger huset där anläggningen är bjöd på fika och Ingrid hade köpt gott mineralvatten som jag fick efter jag ridit, så satt och kollade lite på träningarna. 
 
Imorgon ska jag skritta ut med Tage i skogen och ska rida program för Lotta på kvällen, var så längesedan så det ska bli dunderkul :D