Utvärdeing + film

Hej på er,,
 
Hoppade somsagt pay & jump på Chacha idag. Startade bara en klass, skulle hoppat 80-90 egentligen men tog bort min 80 start redan häromdagen för att jag visste att det skulle va varmt. Alltså hoppade vi en 90 runda som slutade på 4 fel, ett nedslag. Kunde dock likagärna kunnat sluta på typ 16 fel.. hon var i flera bommar och hoppade fruktansvärt obalanserat. Lite likt en groda.. haha! Kan inte heller säga att min egen insats var den allra bästa idag, red lite flängigt för jag ville få igång henne vilket inte blev bra alls. Resulterade mest i ryckigt och obalanserat, så jag kan inte skylla något på ChaCha. Vi gör det bättre och snyggare nästa gång!
 
Hade inte dom bästa förutsättningarna och överlag skötte hon sig SÅ JÄKLA BRA. Är jättenöjd med henne, inte själva hoppningen utan att hon är så lugn och avslappnad. Kan stå och äta gräs utanför banan helt lugnt och kika på andra ekipage. Hon är så snäll. Det var ju helt sinnesjukt varmt idag, och att då starta mitt på dagen i den allra värsta hettan. Ridhuset var minst 30 grader varmt och väldigt kvavt.. Så hon blev var väldigt trött av värmen, dessutom har dom ju börjat på ute på natten som tror hon var lite trött av det också. Vanligtvis är hon en häst med otroligt mycket energi så kände knappt igen henne idag. 
 
Med lite mer energi nästa gång så tror jag hon kommer hoppa mycket bättre, höjden är egentligen inte problemet utan det är att hon ska hålla balansen och komma rätt på det. Aja, bara att ta nya tag och komma igen. Sitter och kikar på tdb, 1 månad och 10 dagar till falsterbokvalet, då ska vi minsann vara i topptrim BÅDA TVÅ. :D